EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ

ANASAYFA 5.SINIF 6.SINIF 7.SINIF 8.SINIF 9.SINIF 10.SINIF 11.SINIF 12.SINIF DYK KURS
2017-2018 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI    xxxxxx ORTAOKULU   BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 7. SINIFLAR
ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK DERS PLANI
               
1. ÜNİTE: Problem Çözme, Programlama ve Özgün Ürün Geliştirme
AY HAFTA SAAT KAZANIMLAR STANDARTLAR ETKİNLİKLER / ÖĞRENME ALANLARI AÇIKLAMALAR ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EYLÜL IV        (19-24 Eylül) 2 • Problem çözme sürecinde problemin çözülebilirliği hakkında yorum yapar.
• Problem çözmek için gerekli değişken ve işlemleri belirler.
4. Problem Çözme, Programlama ve Özgün Ürün Geliştirme 4.1. Problem Analiz ve Çözme Yaklaşımları • Bir problemi çözmek ve projeyi gerçekleştirmek için strateji geliştirebilir, çözüm üretirken farklı bakış açılarını ve yaklaşımları kullanabilir.
• Yazarlık ve programlama dillerini tanıyabilir, en az bir yazarlık/ programlama dilini etkili biçimde kullanabilir.
• Sistemleri ve konuları incelemek için model, benzeşimler ve canlandırmalar oluşturabilir.
Öz Değerlendirme, Akran Değerlendirme, Performans Değerlendirme, Rubrik (Dereceli Puanlama Anahtarı), Kontrol Listesi, E-Portfolyo (Elektronik Ürün Dosyası)
V         (26-30 Eylül) 2 • Belirlenen problemin çözümüne farklı yollardan ulaşır.
• Çözümü verilen probleme farklı bir çözüm yolu önerir.
4.1. Problem Analiz ve Çözme Yaklaşımları
EKİM I           (3-7 Ekim) 2 • Belirlenen problemin çözümü için adımlar oluşturur.
• Problem çözümü için geliştirdiği adımların geçerliğini sorgulayarak en etkili çözüme ulaşır.
4.1. Problem Analiz ve Çözme Yaklaşımları
II         (10-14 Ekim) 2 • Belirlenen problem için oluşturduğu çözüm önerisini ve yaklaşımını sunar. 4.1. Problem Analiz ve Çözme Yaklaşımları
III        (17-21 Ekim) 2 Farklı algoritmaları inceleyerek en hızlı ve doğru çözümü seçer. 4.2. Algoritma ve Strateji Geliştirme (algoritma oluşturma mantığı, sözde kod, akış şemaları vb.)
IV       (24-28 Ekim) 1 Belirlenen problemin çözüm sürecinde gerekli işlemler için akış şeması hazırlar. 4.2. Algoritma ve Strateji Geliştirme (algoritma oluşturma mantığı, sözde kod, akış şemaları vb.)
1 Hatalı bir algoritmayı doğru çalışacak biçimde düzenler. 29 EKİM CUMHURİYET BAYRAMI
KASIM I          (31 Ekim-4 Kasım) 2 Farklı kaynaklardan edindiği bilgileri, geliştirdiği strateji kapsamında kullanmak üzere dönüştürür. 4.2. Algoritma ve Strateji Geliştirme (algoritma oluşturma mantığı, sözde kod, akış şemaları vb.) Öz Değerlendirme, Akran Değerlendirme, Performans Değerlendirme, Rubrik (Dereceli Puanlama Anahtarı), Kontrol Listesi, E-Portfolyo (Elektronik Ürün Dosyası)
II         (7-11 Kasım) 2 1. SINAV 10 Kasım Atatürk'ü Anma Günü ve Atatürk Haftası
III        (14-18 Kasım) 2 Günlük hayatta karşılaşılan problemleri çözmek için farklı stratejiler geliştirir.  4. Problem Çözme, Programlama ve Özgün Ürün Geliştirme 4.2. Algoritma ve Strateji Geliştirme (algoritma oluşturma mantığı, sözde kod, akış şemaları vb.)
IV        (21-25 Kasım) 2 • Strateji geliştirmek için gereksinim duyduğu bilgiye erişir. 4.2. Algoritma ve Strateji Geliştirme (algoritma oluşturma mantığı, sözde kod, akış şemaları vb.)
V         (28 Kasım-2 Aralık) 2 • Eriştiği bilgiyi, strateji geliştirmeye uygunluk açısından değerlendirir. 4.2. Algoritma ve Strateji Geliştirme (algoritma oluşturma mantığı, sözde kod, akış şemaları vb.)
ARALIK I           (5-9 Aralık) 2 • Belirlenen problemin çözümünü sağlayan farklı algoritmalar hakkında tartışır. 4.2. Algoritma ve Strateji Geliştirme (algoritma oluşturma mantığı, sözde kod, akış şemaları vb.)
II          (12-16 Aralık) 2 • Geliştirdiği stratejilerin, belirlenen problemin çözümündeki etkisini tartışır. 4.2. Algoritma ve Strateji Geliştirme (algoritma oluşturma mantığı, sözde kod, akış şemaları vb.)
III         (19-23 Aralık) 2 • Programın hatasız çalışarak sonuç üretmesini sağlar.              • Animasyon için akış şeması ve öykü yaprakları hazırlar. 4.3. Programlama
IV        (26-30 Aralık) 1
• Hazırladığı akış şeması ve öykü yapraklarını programın olası kullanıcılarının görüşlerine göre düzenler.                                      • Mevcut bir algoritmayı program koduna dönüştürür.
4.3.1. Program ve Programlama Dilleri Öz Değerlendirme, Akran Değerlendirme, Performans Değerlendirme, Rubrik (Dereceli Puanlama Anahtarı), Kontrol Listesi, E-Portfolyo (Elektronik Ürün Dosyası)
1 4.3.2. Programlama Araçları
OCAK I            (2-6 Ocak) 2 2. SINAV
II          (9-13 Ocak) 2 • Belirlenen problemi çözmek için animasyon ve yazılım geliştirir. 4. Problem Çözme, Programlama ve Özgün Ürün Geliştirme 4.3.3. Animasyon ve Makrolar
III         (16-20 Ocak) 2 • Projenin uygulama sonuçlarını sosyal medya ortamında paylaşır.
• Projenin yaygınlaştırılması ile ilgili görüşlerini proje paydaşları ile paylaşır.
4.4. Yazılım Projesi Geliştirme, Uygulama ve Yaygınlaştırma
YARI YIL TATİLİ
2. ÜNİTE: Araştırma, Bilgiyi Yapılandırma ve İşbirlikli Çalışma
ŞUBAT I         (6-10 Şubat) 2 Hesaplama ve grafik oluşturma araçlarını tanır. 3.3. Hesaplama, Grafik ve Veri Oluşturma Araçları 3.3. Hesaplama, Grafik ve Veri Oluşturma Araçları (çevrimiçi ve çevrimdışı elektronik tablolama, grafik hazırlama teknikleri, veri işleme vb.) • Bilgiye erişebilir, bilgiyi analiz edebilir ve bilgiden bilgi üretmenin gücünü ve önemini kavrayabilir.
• Bilgiyi yapılandırma süreçlerinde farklı araç ve yaklaşımları kullanabilir.
• Çeşitli sanal ortamları, medya ve yazılım türlerini kullanarak ortak ürün ve projeler üretebilir.
Öz Değerlendirme, Akran Değerlendirme, Performans Değerlendirme, Rubrik (Dereceli Puanlama Anahtarı), Kontrol Listesi, E-Portfolyo (Elektronik Ürün Dosyası)
II        (13-17 Şubat) 2 Farklı hesaplama ve grafik oluşturma araçlarını özellikleri açısından karşılaştırarak seçim yapar. 3.3. Hesaplama, Grafik ve Veri Oluşturma Araçları (çevrimiçi ve çevrimdışı elektronik tablolama, grafik hazırlama teknikleri, veri işleme vb.)
III      (20-24 Şubat) 2 Hesaplama ve grafik programlarını etkili biçimde kullanır. 3.3. Hesaplama, Grafik ve Veri Oluşturma Araçları (çevrimiçi ve çevrimdışı elektronik tablolama, grafik hazırlama teknikleri, veri işleme vb.)
MART I       (27 Şubat-3 Mart) 2 Sayısal veri ve formülleri kullanarak farklı türlerde grafik ve sayısal veriler elde eder. 3.3. Hesaplama, Grafik ve Veri Oluşturma Araçları (çevrimiçi ve çevrimdışı elektronik tablolama, grafik hazırlama teknikleri, veri işleme vb.)
II       (6-10 Mart) 2 Sayısal veri ve grafiklerden oluşan dokümanlar oluşturur. 3.3. Hesaplama, Grafik ve Veri Oluşturma Araçları (çevrimiçi ve çevrimdışı elektronik tablolama, grafik hazırlama teknikleri, veri işleme vb.)
III        (13-17 Mart) 2 Oluşturduğu sayısal veriler ve grafik türleri hakkında görüş alışverişinde bulunur. 3.3. Hesaplama, Grafik ve Veri Oluşturma Araçları (çevrimiçi ve çevrimdışı elektronik tablolama, grafik hazırlama teknikleri, veri işleme vb.)
IV       (20-24 Mart) 2 Bilginin sunulması için yazılı, görsel ve işitsel imgelerin kullanımının önemini ifade eder. 3.4. Çokluortam Uygulamaları 3.4. Çokluortam Uygulamaları (çevrimiçi ve çevrimdışı sunu, video, ses, animasyon ve 2D/3D çizim araçları vb.)
V          (27-31 Mart) 2 1. SINAV
NİSAN I           (3-7 Nisan) 2 Görsel-işitsel bir materyal hazırlamak için amacına uygun aracı seçer. 3.4. Çokluortam Uygulamaları 3.4. Çokluortam Uygulamaları (çevrimiçi ve çevrimdışı sunu, video, ses, animasyon ve 2D/3D çizim araçları vb.)
II         (10-14 Nisan) 2 Bilginin sunulması için çokluortam uygulamalarını etkili biç 3.4. Çokluortam Uygulamaları (çevrimiçi ve çevrimdışı sunu, video, ses, animasyon ve 2D/3D çizim araçları vb.)
III        (17-21 Nisan) 2 Aynı medya biçimleri arasında dönüştürme yapar. 3.4. Çokluortam Uygulamaları (çevrimiçi ve çevrimdışı sunu, video, ses, animasyon ve 2D/3D çizim araçları vb.)
IV        (24-28 Nisan) 2 Farklı medya türlerini kullanarak çokluortam uygulamaları geliştirir. 3.4. Çokluortam Uygulamaları (çevrimiçi ve çevrimdışı sunu, video, ses, animasyon ve 2D/3D çizim araçları vb.)
MAYIS I                 (1-5 Mayıs) 2 Oluşturduğu çokluortam uygulamasını sosyal bir ağ ortamında paylaşır. 3.4. Çokluortam Uygulamaları (çevrimiçi ve çevrimdışı sunu, video, ses, animasyon ve 2D/3D çizim araçları vb.)
II              (8-12 Mayıs) 2 MBlock programının kurulumunu yapabilir ve temel düzeyde kod yapısını kavrar.
Yazılan kodların Arduino programı ile Arduino karta nasıl yüklendiğini bilir.                                                        
Arduino Mblock Programı Kurulumu ve Çalışması
III            (15-19 Mayıs) 2 Temel elektronik devre elemanlarını tanır.
Elektronik devre elemanlarının çalışma mantığını kavrar.
Temel düzeyde breadboard kullanır.
Arduino Elektronik Devre
Devre Elemanları
(Breadboard, Kablolar, LED, Direnç, Buton)
IV               (22-26 Mayıs) 2 2. SINAV
HAZİRAN I               (29 Mayıs-2 Haziran) 2 Dijital ve analog pinlerin farkını kavrar.                          RGB LED kullanarak devre kurar.
Farklı renkte ışık yayılması sağlar.
Arduino Arduino Nedir?
RGB LED Kullanımı
II                (5-9 Haziran 2 Sensörler kullanarak devre oluşturur ve sensörlerle ölçüm yapar. Arduino Sensör Çeşitleri
III                (12-16 Haziran) 2 Ürün dosyalarının değerlendirilmesi yapılır.
Not: Bu plan, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 05/09/2012 tarih ve 150 sayılı kararıyla kabul edilen Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi ( 5., 6., 7. ve 8. sınıflar) Öğretim Programına göre hazırlanmıştır.
18.09.2017
xxxxxx xxxxxxx
Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Okul Müdürü