BEYÖREN ORTAOKULU 2018 – 2019  EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 5-6.SINIFLAR BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ DYK YILLIK PLANI

AY

HAFTA

DERS SAATİ

Kazanımlar[1]

Hedeflenen bilgi, beceri ve değerlere ilişkin yeterlikler1

İlgili öğrenme alanı1

Konular/Etkinlikler

Yöntem ve teknikler

Ders gereçleri

Diğer derslerle etkileşim / Belirli gün ve Hafta

EYLÜL

3

2

BİT’e ilişkin temel kavramları tanımlar.

BİT’e ilişkin temel bileşenleri listeler.

Bilgi ve iletişim teknolojilerini doğru ve güvenli biçimde kullanmak için gerekli olan temel bilgi ve becerileri sergileyebilir.

1.1.3. BİT Kullanırken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Yıl boyunca işlenecek konuların ve ders işleyişinin anlatılması.
BT Sınıfı Kurallarının Açıklanması

Anlatım, soru-cevap, tartışma

BTY Öğretmen Kılavuz Kitabı
Projeksiyon, internet bağlantısı ve bilgisayar, konuyla ilgili ek materyaller, Öğretmen Web Günlüğü

 

4

2

Farklı medya türlerini kullanarak çokluortam uygulamaları geliştirir.

Çeşitli sanal ortamları, medya ve yazılım türlerini kullanarak ortak ürün ve projeler üretebilir.

3.4. Çokluortam Uygulamaları

3 Boyutlu Tasarım Yapıyorum (Tinkercat) 2B ve 3B mantığı

Anlatım, soru-cevap, uygulama

BTY Öğretmen Kılavuz Kitabı
Projeksiyon, internet bağlantısı ve bilgisayar, konuyla ilgili ek materyaller, Öğretmen Web Günlüğü

 

EKİM

1

2

Farklı medya türlerini kullanarak çokluortam uygulamaları geliştirir.

Çeşitli sanal ortamları, medya ve yazılım türlerini kullanarak ortak ürün ve projeler üretebilir.

3.4. Çokluortam Uygulamaları

3 Boyutlu Tasarım Yapıyorum (Tinkercat) 3 Boyutlu çizim için koordinat sistemi ve eksenler

Anlatım, soru-cevap, uygulama

BTY Öğretmen Kılavuz Kitabı
Projeksiyon, internet bağlantısı ve bilgisayar, konuyla ilgili ek materyaller, Öğretmen Web Günlüğü

 

2

2

Farklı medya türlerini kullanarak çokluortam uygulamaları geliştirir.

Çeşitli sanal ortamları, medya ve yazılım türlerini kullanarak ortak ürün ve projeler üretebilir.

3.4. Çokluortam Uygulamaları

3 Boyutlu Tasarım Yapıyorum (Tinkercat) Temel çizim araçları, arayüz ve ölçü birimlerinin özelleştirilmesi

Anlatım, soru-cevap, uygulama

BTY Öğretmen Kılavuz Kitabı
Projeksiyon, internet bağlantısı ve bilgisayar, konuyla ilgili ek materyaller, Öğretmen Web Günlüğü

 

3

2

Farklı medya türlerini kullanarak çokluortam uygulamaları geliştirir.

Çeşitli sanal ortamları, medya ve yazılım türlerini kullanarak ortak ürün ve projeler üretebilir.

3.4. Çokluortam Uygulamaları

3 Boyutlu Tasarım Yapıyorum (Tinkercat) Kulübe Modelleme

Anlatım, soru-cevap, uygulama

BTY Öğretmen Kılavuz Kitabı
Projeksiyon, internet bağlantısı ve bilgisayar, konuyla ilgili ek materyaller, Öğretmen Web Günlüğü

http://www.bilgimikoruyorum.org.tr/

 

4

2

Farklı medya türlerini kullanarak çokluortam uygulamaları geliştirir.

Çeşitli sanal ortamları, medya ve yazılım türlerini kullanarak ortak ürün ve projeler üretebilir.

3.4. Çokluortam Uygulamaları

3 Boyutlu Tasarım Yapıyorum (Tinkercat) Merdiven Modelleme

Anlatım, soru-cevap, uygulama

BTY Öğretmen Kılavuz Kitabı
Projeksiyon, internet bağlantısı ve bilgisayar, konuyla ilgili ek materyaller, Öğretmen Web Günlüğü

 

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı

KASIM

1

2

Farklı medya türlerini kullanarak çokluortam uygulamaları geliştirir.

Çeşitli sanal ortamları, medya ve yazılım türlerini kullanarak ortak ürün ve projeler üretebilir.

3.4. Çokluortam Uygulamaları

3 Boyutlu Tasarım Yapıyorum (Tinkercat) Havuz Modelleme

Anlatım, soru-cevap, uygulama

BTY Öğretmen Kılavuz Kitabı
Projeksiyon, internet bağlantısı ve bilgisayar, konuyla ilgili ek materyaller, Öğretmen Web Günlüğü

 

2

2

Farklı medya türlerini kullanarak çokluortam uygulamaları geliştirir.

Çeşitli sanal ortamları, medya ve yazılım türlerini kullanarak ortak ürün ve projeler üretebilir.

3.4. Çokluortam Uygulamaları

3 Boyutlu Tasarım Yapıyorum (Tinkercat) Koltuk Modelleme

Anlatım, soru-cevap, uygulama

BTY Öğretmen Kılavuz Kitabı
Projeksiyon, internet bağlantısı ve bilgisayar, konuyla ilgili ek materyaller, Öğretmen Web Günlüğü

10 Kasım Atatürk’ün Ölüm Yıldönümü ve Atatürk Haftası

3

2

1.SINAV (YAZILI)

4

2

Farklı medya türlerini kullanarak çokluortam uygulamaları geliştirir.

Çeşitli sanal ortamları, medya ve yazılım türlerini kullanarak ortak ürün ve projeler üretebilir.

3.4. Çokluortam Uygulamaları

3 Boyutlu Tasarım Yapıyorum (Tinkercat) Bileşen ve Grup mantığı

 

Anlatım, soru-cevap, uygulama

BTY Öğretmen Kılavuz Kitabı
Projeksiyon, internet bağlantısı ve bilgisayar, konuyla ilgili ek materyaller, Öğretmen Web Günlüğü, Akıllı Tahta, EBA

Türkçe 5.Sınıfı Ders Kitabı (MEB) 7.Tema: Yenilikler ve Gelişmeler

5

2

Farklı medya türlerini kullanarak çokluortam uygulamaları geliştirir.

Çeşitli sanal ortamları, medya ve yazılım türlerini kullanarak ortak ürün ve projeler üretebilir.

3.4. Çokluortam Uygulamaları

3 Boyutlu Tasarım Yapıyorum (Tinkercat) Bileşen ve Grup mantığıBoya kovası (malzemeler)

Anlatım, soru-cevap, uygulama

BTY Öğretmen Kılavuz Kitabı
Projeksiyon, internet bağlantısı ve bilgisayar, konuyla ilgili ek materyaller, Öğretmen Web Günlüğü, Akıllı Tahta, EBA

 

ARALIK

1

2

Farklı medya türlerini kullanarak çokluortam uygulamaları geliştirir.

Çeşitli sanal ortamları, medya ve yazılım türlerini kullanarak ortak ürün ve projeler üretebilir.

3.4. Çokluortam Uygulamaları

3 Boyutlu Tasarım Yapıyorum (Tinkercat) Beni izle, ölçeklendir araçları.

Anlatım, soru-cevap, uygulama

BTY Öğretmen Kılavuz Kitabı
Projeksiyon, internet bağlantısı ve bilgisayar, konuyla ilgili ek materyaller, Öğretmen Web Günlüğü, Akıllı Tahta, EBA

 

2

2

Farklı medya türlerini kullanarak çokluortam uygulamaları geliştirir.

Çeşitli sanal ortamları, medya ve yazılım türlerini kullanarak ortak ürün ve projeler üretebilir.

3.4. Çokluortam Uygulamaları

3 Boyutlu Tasarım Yapıyorum (Tinkercat) Animasyon mantığı ve SketchUp Animasyonları üretme

Anlatım, soru-cevap, uygulama

BTY Öğretmen Kılavuz Kitabı
Projeksiyon, internet bağlantısı ve bilgisayar, konuyla ilgili ek materyaller, Öğretmen Web Günlüğü, Akıllı Tahta, EBA

 

3

2

Döngü kavramını açıklar

Tekrarla bloğunu tanır

Döngülerin gerekliliğini anlar

Gerekli yerde döngü kurar

En kısa yol kavramını anlar; kod, komut, döngü kavramları açıklanır.

Code. Org Sitesinden Ders 2 etkinliğinin Sahne 3. Ve Sahne 4. Aşamalarının yapılması sağlanır.

Sahne 4’de “derece dön”  bloğu gösterilmeden bir şeklin iç ve dış açıları konusunda bilgilendirme yapılabilir.

Örneğin üçgen çizmek için 360 / 3(kenar sayısı) = 120 (üçgenin bir dış açısıdır) gibi açıklamalar yapılabilir.

4. Problem Çözme, Programlama ve Özgün Ürün Geliştirme

4.2. Algoritma ve Strateji Geliştirme

4.2.1 Kod Blokları

4.2.2 Yönüne dön

4.2.3 Derece dön

Anlatım, soru-cevap, uygulama

BTY Öğretmen Kılavuz Kitabı
Projeksiyon, internet bağlantısı ve bilgisayar, konuyla ilgili ek materyaller, Öğretmen Web Günlüğü, Akıllı Tahta, EBA

 

4

2

Döngü kavramını açıklar

Tekrarla bloğunu tanır

Döngülerin gerekliliğini anlar

Gerekli yerde döngü kurar

Döngü kavramı açıklanır. Günlük hayattan örnekler verilir. Code.org’daki döngü videoları izletilir.. Aşağıdaki linkteki uygulama yaptırılır.

https://code.org/curriculum/course2/5/Activity5-GettingLoopy.pdf

Ders2- Sahne 5 ile Sahne 6 uygulatılır.

4. Problem Çözme, Programlama ve Özgün Ürün Geliştirme

4.2. Algoritma ve Strateji Geliştirme

4.2.1 Kod Blokları

4.2.4 Döngüler

Anlatım, soru-cevap, uygulama

BTY Öğretmen Kılavuz Kitabı
Projeksiyon, internet bağlantısı ve bilgisayar, konuyla ilgili ek materyaller, Öğretmen Web Günlüğü, Akıllı Tahta, EBA

Enerji Tasarrufu Haftası

OCAK

1

2

2.SINAV

2

2

Programdaki hataları ayıklar

En kısa algoritmayı bulur

Tekrarla komutunu kullanır

Code.org sitesinde sahne 2 deki 9-10-11 etkinliklerini tamamlar

https://studio.code.org/s/course2/stage/10/puzzle/1

4. Problem Çözme, Programlama ve Özgün Ürün Geliştirme

4.2.5 Hata Ayıklama

Anlatım, soru-cevap, uygulama

BTY Öğretmen Kılavuz Kitabı
Projeksiyon, internet bağlantısı ve bilgisayar, konuyla ilgili ek materyaller, Öğretmen Web Günlüğü, Akıllı Tahta, EBA

 

3

2

Koşul kavramını açıklar

Koşulu bloglar programlar

Eğer bloğunu kavrar

Code.org sitesinde sahne 2 deki 13-15 etkinliklerini tamamlar

https://studio.code.org/s/course2/stage/13/puzzle/1

4. Problem Çözme, Programlama ve Özgün Ürün Geliştirme

4.2.6 Koşullar

Anlatım, soru-cevap, uygulama

BTY Öğretmen Kılavuz Kitabı
Projeksiyon, internet bağlantısı ve bilgisayar, konuyla ilgili ek materyaller, Öğretmen Web Günlüğü, Akıllı Tahta, EBA

 

Yarıyıl Tatili

ŞUBAT

1

2

Hayal gücünü kullanarak oyun tasarlar

Öğrendiği döngüleri ve koşulları kullanır

Code.org sitesinde sahne 2 deki 16 - 17 etkinliklerini tamamlar. Özellikle bu etkinliklerin son bölümünde kendi hayal gücünü kullanarak oyun tasarlaması sağlanır.

4. Problem Çözme, Programlama ve Özgün Ürün Geliştirme

4.2.7 Döngüler – Koşullar

Anlatım, soru-cevap, uygulama

BTY Öğretmen Kılavuz Kitabı
Projeksiyon, internet bağlantısı ve bilgisayar, konuyla ilgili ek materyaller, Öğretmen Web Günlüğü, Akıllı Tahta, EBA

 

2

2

Hayal gücünü kullanarak oyun tasarlar

Öğrendiği döngüleri ve koşulları kullanır

Code.org sitesinde etkinlikleri tamamlar.

4. Problem Çözme, Programlama ve Özgün Ürün Geliştirme

4.2.8 Fonksiyonlar

Anlatım, soru-cevap, uygulama

BTY Öğretmen Kılavuz Kitabı
Projeksiyon, internet bağlantısı ve bilgisayar, konuyla ilgili ek materyaller, Öğretmen Web Günlüğü, Akıllı Tahta, EBA

Sosyal Bilgiler: Haklarımız ve Sorumluluklarımız

3

2

Hayal gücünü kullanarak oyun tasarlar

Öğrendiği döngüleri ve koşulları kullanır

Code.org sitesinde etkinlikleri tamamlar.

4. Problem Çözme, Programlama ve Özgün Ürün Geliştirme

4.2.8 Fonksiyonlar

Anlatım, soru-cevap, uygulama

BTY Öğretmen Kılavuz Kitabı
Projeksiyon, internet bağlantısı ve bilgisayar, konuyla ilgili ek materyaller, Öğretmen Web Günlüğü

http://vergibilir.gov.tr/

Vergi Haftası

4

2

Problem çözmenin önemini ifade eder.

Farklı problem çözme yaklaşımlarını listeler.

Algoritma ve strateji kavramlarını tanımlar

 

 

Bir problemi çözmek ve projeyi gerçekleştirmek için strateji geliştirebilir, çözüm üretirken farklı bakış açılarını ve yaklaşımları kullanabilir.

4.3. Programlama

Programlama Öğreniyorum

Scratch nedir? İndirme ve kurma işlemleri. Kod yazma, bilgisayar programları, animasyonlar.

Anlatım, soru-cevap, uygulama

BTY Öğretmen Kılavuz Kitabı
Projeksiyon, internet bağlantısı ve bilgisayar, konuyla ilgili ek materyaller, Öğretmen Web Günlüğü

www.koeri.boun.edu.tr
www.deprem.gov.tr
turkiyedepremvakfi.org.tr

Deprem Haftası

 

MART

1

2

BİT kullanımında karşılaşılan problemlerin farkına varır.

Farklı problem çözme yaklaşımlarını listeler.

Algoritma ve strateji kavramlarını tanımlar

Bir problemi çözmek ve projeyi gerçekleştirmek için strateji geliştirebilir, çözüm üretirken farklı bakış açılarını ve yaklaşımları kullanabilir.

4.3. Programlama

Programlama Öğreniyorum

Scratch Online Editör

Scratch Sosyal Paylaşım Ağı (Profil bilgileri, Stüdyo oluşturma, takip, beğenme, katkılar)

Anlatım, soru-cevap, uygulama

BTY Öğretmen Kılavuz Kitabı
Projeksiyon, internet bağlantısı ve bilgisayar, konuyla ilgili ek materyaller, Öğretmen Web Günlüğü

Bilim ve Teknoloji Haftası

İstiklal Marşımızın Kabulü ve Mehmet Akif Ersoy’u Anma Günü (12 Mart)

2

2

BİT kullanımında karşılaşılan problemlerin farkına varır.

Problem çözmenin önemini ifade eder.

Algoritma ve strateji kavramlarını tanımlar

 

Bir problemi çözmek ve projeyi gerçekleştirmek için strateji geliştirebilir, çözüm üretirken farklı bakış açılarını ve yaklaşımları kullanabilir.

4.3. Programlama

Scratch il yapılan örnek proje ve stüdyolar. Offline editörle kaydetme, kayıtlı projeyi açma. Öğretmen/Öğrenci hesapları özellikleri.

 

Anlatım, soru-cevap, uygulama

BTY Öğretmen Kılavuz Kitabı
Projeksiyon, internet bağlantısı ve bilgisayar, konuyla ilgili ek materyaller, Öğretmen Web Günlüğü

 

Şehitler Günü ve Çanakkale Şehitleri’ni Anma Haftası

3

2

BİT kullanımında karşılaşılan problemlerin farkına varır.

Problem çözmenin önemini ifade eder.

 

Bir problemi çözmek ve projeyi gerçekleştirmek için strateji geliştirebilir, çözüm üretirken farklı bakış açılarını ve yaklaşımları kullanabilir.

4.3. Programlama

Programlama Öğreniyorum

Scratch projelerini indirme, bilgiisayardakiScratch (.sb2) dosyasını Scratch stüdyolarına yükleme.

Anlatım, soru-cevap, uygulama

BTY Öğretmen Kılavuz Kitabı
Projeksiyon, internet bağlantısı ve bilgisayar, konuyla ilgili ek materyaller, Öğretmen Web Günlüğü

Türk Dünyası ve Toplulukları Haftası

4

2

Farklı problem çözme yaklaşımlarını listeler.

Algoritma ve strateji kavramlarını tanımlar

Bir problemi çözmek ve projeyi gerçekleştirmek için strateji geliştirebilir, çözüm üretirken farklı bakış açılarını ve yaklaşımları kullanabilir.

4.3. Programlama

Scratch Uygulama 1: Dinozorlar Selamlaşıyor

Scratch Uygulama 2: Kelebekler Şehri

Scratch Uygulama 3: Dört yöne giden uçak

Anlatım, soru-cevap, uygulama

BTY Öğretmen Kılavuz Kitabı
Projeksiyon, internet bağlantısı ve bilgisayar, konuyla ilgili ek materyaller, Öğretmen Web Günlüğü

 

NİSAN

1

2

1.SINAV (YAZILI)

2

2

BİT kullanımında karşılaşılan problemlerin farkına varır.Farklı problem çözme yaklaşımlarını listeler. Algoritma, strateji kavramlarını tanımlar

Bir problemi çözmek ve projeyi gerçekleştirmek için strateji geliştirebilir, çözüm üretirken farklı bakış açılarını ve yaklaşımları kullanabilir.

4.3. Programlama

 

Scratch Uygulama 4: Aliağa Demokrasi Meydanı'nda Sohbet

Scratch Uygulama 5: İmleci Takip Eden Top

Scratch Uygulama 6: Papağan Ormanda

Scratch Uygulama 7: Elma Ağacı

Anlatım, soru-cevap, uygulama

BTY Öğretmen Kılavuz Kitabı
Projeksiyon, internet bağlantısı ve bilgisayar, konuyla ilgili ek materyaller, Öğretmen Web Günlüğü, Akıllı Tahta, EBA, www.scratch.mit.edu

 

3

2

BİT kullanımında karşılaşılan problemlerin farkına varır.Problem çözmenin önemini ifade eder.

Bir problemi çözmek ve projeyi gerçekleştirmek için strateji geliştirebilir, çözüm üretirken farklı bakış açılarını ve yaklaşımları kullanabilir.

4.3. Programlama

Scratch Uygulama 8: Futbol Sahası

Scratch Uygulama 9: Labirent Oyunu

Anlatım, soru-cevap, uygulama

BTY Öğretmen Kılavuz Kitabı
Projeksiyon, internet bağlantısı ve bilgisayar, konuyla ilgili ek materyaller, Öğretmen Web Günlüğü

https://goturkey.com/

TBMM'nin Açılışı Videosu EBA

Turizm Haftası

4

2

Eğitsel Oyun Geliştirir

Bir problemi çözmek ve projeyi gerçekleştirmek için strateji geliştirebilir, çözüm üretirken farklı bakış açılarını ve yaklaşımları kullanabilir.

4.3. Programlama

Scratch Uygulama 10: Hangi mevsimde olmak istersin?

Anlatım, soru-cevap, uygulama

BTY Öğretmen Kılavuz Kitabı
Projeksiyon, internet bağlantısı ve bilgisayar, konuyla ilgili ek materyaller, Öğretmen Web Günlüğü, Akıllı Tahta, EBA, www.scratch.mit.edu

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı

MAYIS

1

2

Eğitsel Oyun Geliştirir

Bir problemi çözmek ve projeyi gerçekleştirmek için strateji geliştirebilir, çözüm üretirken farklı bakış açılarını ve yaklaşımları kullanabilir.

4.4.Yazılım Projesi Geliştirme, Uygulama ve Yaygınlaştırma

Scratch Uygulama 11: Resim defteri

Uygulama

BTY Öğretmen Kılavuz Kitabı
Projeksiyon, internet bağlantısı ve bilgisayar, http://www.tbmmcocuk.gov.tr/, Öğretmen Web Günlüğü, www.scratch.mit.edu, EBA, Akıllı Tahta

Bilişim Haftası

2

2

Eğitsel Oyun Geliştirir, Projenin yaygınlaştırılması ile ilgili görüşlerini proje paydaşları ile paylaşır.

Bir problemi çözmek ve projeyi gerçekleştirmek için strateji geliştirebilir, çözüm üretirken farklı bakış açılarını ve yaklaşımları kullanabilir.

 

4.4.Yazılım Projesi Geliştirme, Uygulama ve Yaygınlaştırma

Scratch Uygulama 12: Duvar Saati

Uygulama

BTY Öğretmen Kılavuz Kitabı
Projeksiyon, internet bağlantısı ve bilgisayar, konuyla ilgili ek materyaller, Öğretmen Web Günlüğü, www.scratch.mit.edu, EBA, Akıllı Tahta

 

3

2

Yazılım Projesi Geliştirme, Uygulama ve Yaygınlaştırma

Bir problemi çözmek ve projeyi gerçekleştirmek için strateji geliştirebilir, çözüm üretirken farklı bakış açılarını ve yaklaşımları kullanabilir.

4.4.Yazılım Projesi Geliştirme, Uygulama ve Yaygınlaştırma

Scratch Uygulama 13: Matematik Bilgini

Uygulama

BTY Öğretmen Kılavuz Kitabı
Projeksiyon, internet bağlantısı ve bilgisayar, konuyla ilgili ek materyaller, Öğretmen Web Günlüğü, www.scratch.mit.edu, EBA, Akıllı Tahta

19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı

4

2

2.SINAV (UYGULAMA)

5

2

Yazılım Projesi Geliştirme, Uygulama ve Yaygınlaştırma

Bir problemi çözmek ve projeyi gerçekleştirmek için strateji geliştirebilir, çözüm üretirken farklı bakış açılarını ve yaklaşımları kullanabilir.

4.4.Yazılım Projesi Geliştirme, Uygulama ve Yaygınlaştırma

Scratch Uygulama 14: Kaktüs taralasında kovalamaca

Uygulama

BTY Öğretmen Kılavuz Kitabı
Projeksiyon, internet bağlantısı ve bilgisayar, konuyla ilgili ek materyaller, Öğretmen Web Günlüğü, www.scratch.mit.edu, EBA, Akıllı Tahta

 

HAZİRAN

1

2

Yazılım Projesi Geliştirme, Uygulama ve Yaygınlaştırma

Bir problemi çözmek ve projeyi gerçekleştirmek için strateji geliştirebilir, çözüm üretirken farklı bakış açılarını ve yaklaşımları kullanabilir.

4.4.Yazılım Projesi Geliştirme, Uygulama ve Yaygınlaştırma

Sınav sorularının değerlendirilmesi ve Scratch projelerinin öğretmenle paylaşılması

Uygulama

BTY Öğretmen Kılavuz Kitabı
Projeksiyon, internet bağlantısı ve bilgisayar, konuyla ilgili ek materyaller, Öğretmen Web Günlüğü, www.scratch.mit.edu, EBA, Akıllı Tahta

Çevre Koruma Haftası

 

 

               

 

 

UYGUNDUR.

 

 

 

 

             Akın ATALAY

               

 

Süleyman YAPCACIK

Bilişim Teknolojileri Öğretmeni        

               

 

Okul Müdürü

 

 

 

 

 



[1]ORTAOKUL VE İMAM HATİP ORTAOKULU BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ (5, 6, 7 VE 8. SINIFLAR) ÖĞRETİM PROGRAMI'nda yer alan kazanımlara yer verilmiştir.